keskiviikko 25. kesäkuuta 2014


Ajatuksia, pohdintoja ja kysymyksiä jäsentiedottamisesta ja Häjyjen "markkinoinnista".
                                 
Seuran jäsenille suunnattu tiedottaminen ja Häjyjen asioiden esitteleminen hoituvat pääasiassa netillä, kotisivujemme, Seuramapin ja sähköpostin kautta. Telefooniakaan ei ole julistettu pannaan eikä tietenkään suusta suuhun ja suusta korvaan-menetelmää unohdettu.
Myös Facebookin Häjyt-ryhmässä, jossa on nyt yli sata jäsentä - ja lisää sopii - keskustellaan ja kommentoidaaan sekä jaetaan tietoa Häjyjen asioista.
Paperille painetttu jäsentiedote postitetaan kahdesti vuodessa - keväällä ja syksyllä.
Kun tapahtumia on pitkin vuotta, maailma ympärillämme muuttuu ja uusia asioita tulee tiuhaan tahtiin, on selvää, että kahdella vuotuisella tiedotteella ei nykypäivänä pärjätä.

Siksi on hyvä, että olemme mahdollisuuksien mukaan sinut netin ja kotisivujen kanssa ja käytämme niitä ahkerasti. 
Näin tiedonkulku varmistuu, jäsenasiat sujuvat ja mahdollisilta virheiltäkin vältytään. 
Juuri nyt, kun on tehty paljon erilaisia uudistuksia (esim. sivusto kokonaisuudessaan, uudenlainen, kaikille avoin keskustelupalsta, jäsenrekisteri, jäsenen oma sivu Seuramapissa jne.), kannattaa sivuilla käydä aina, kun liikunnalta ja muilta kiireiltä ehtii.

Sivujen käyttö on pyritty tekemään mahdollisimman helpoksi ja vaivattomaksi kaikilta osiltaan. Oleelliset tiedot löytyvät yhdellä tai parilla klikkauksella.

Sivut ova julkiset.
Kuka tahansa - oli jäsen tai ei - voi sivuiltamme lukea, mitä Häjyille kulloinkin kuuluu.
Kun näin on, on  jokaisella Häjyjen jäsenellä - niin halutessaan - mahdollisuus helposti markkinoida seuraamme, Häjyt ry:tä, jossa on jo lähes 500 aktiivista jäsentä.
Mehän tapaamme eri tilanteissa kaiken ikäisiä ja -kokoisia, liikunnasta kiinnostuneita kansalaisia.
Ja missä kaksi tai kolme kokoontuu, voimme hymyssä suin kysäistä:

 "Joko olette käyneet osoitteessa www.hajyt.net
- Sieltä voisi löytyä mielenkiintoisia juttuja..."

Tässä Timo M:n  tekemä mainosteline "jalkatöissä" Levillä..



Kun - itse kukin -  muutamalle sielulle asiasta mainitsemme, olemme saattaneet liikkeelle tuhansia myönteisiä viestejä Häjyistä!
Eli ns. jalkatyö ja suusta korvaan menetelmä on edullisin tapa viedä asiaamme eteenpäin.

Nyt - kiivaimman kesäliikuntasesongin aikana on viestin viemiseen parhaimmat senssit.
Ja aina, kun siemenen kylvää, jotain lähtee itämään. 

Osa kylvöstä saattaa toki mennä hukkaankin, kuten lauluntekijä toteaa:
 "Maamies meni pellolle kylvämään, tiepuoleenkin pudotti siemeniään. Mi lankesi maahan hyvähän -satakertaisen tuotti se hedelmän." 

Eihän siinä mitään menetä, jos kokeilee! - Tää ei oo ihan haudanvakavaa jne. - niin kuin Hanhiniemen Pauli laulaa...:-) - "Markkinointityö" on luonnollisesti vapaaehtoista ja jokainen jäsen päättää itse, miten toimii.
  
Häjyjen luottamushenkilöt, joiden toimikausi on aina kaksi vuotta kerrallaan, ovat  - muiden toimiensa ohella - ensisijassa vastuussa seuran tiedottamisesta ja markkinoinnista. He ovat saaneet siihen jäsenistöltä valtuutuksen ja velvoituksen seuran yleisissä kokouksissa.
Kukin luottamushenkilö on vapaaehtoisesti lupautunut ja sitoutunut "virkansa puolesta tekemään kaikkensa" Häjyjen menestymisen hyväksi (luottamushenkilöiden nimet ja yhteystiedot löytyvät näiden sivujen johtokunta-linkistä).
Vaikka em. porukka tekee tunnollisesti "työnsä" ja saa tuloksiakin aikaan, vielä parempaan päästään, jos - ja kun - lähes 500 hengen Häjy-joukkue on aktiivisesti yhteisellä asialla.

Miksi hyvä Häjy-puhe tekee hyvää Häjyille?
Pienistä puroista kasvaa iso virta. Mitä enemmän meitä on, sitä vahvempia olemme - ja mitä vahvempia olemme, sitä paremmat edellytykset meillä on toteuttaa Häjyjen hyviä tavoitteita!

Riittävätkö nykyiset välineet ja nykyinen toiminta Häjy-sanoman viemiseen jäsenille ja heille, jotka eivät vielä ole jäseniä?

Ovatkohan nuo kaikki jäseniä?


Vai tarvitaanko vielä jotain kättä pirempää?

Mm. näillä pelaamme nyt.
*seuran sääntömääräiset kokoukset keväällä ja syksyllä (asialistat julkisia)
* 5-7 johtokunnan ja jaostojen kokousta vuodessa (kokoustiivistelmät julkisia)
*n. 15 seuran järjestämää tapahtumaa vuodessa (kaikille avoimia)
*jokaviikkoiset yhteislenkit eri paikkakunnilla
*kaksi painettua jäsentiedotetta vuodessa
*kotisivusto (kaikille avoin)
*keskustelupalsta (kaikille avoin)
*sähköposti
*seuramappi
*muu toiminta internetissä = Facebook, verkkolehdet, linkit yhteistyökumppaneiden sivuille, Wikipedia 
*lähes 500 jalkatyötä/suusta korvaan menetelmää käyttävää jäsentä
*julkistetut jäsenedut (kts. kotisivut)
*valtakunnallinen urheilutarvikkeiden ja -vaatteiden verkkokauppa (Timo Marjomäki)
*Häjy-tunnuksin varustetut urheiluasut
*alueellinen Supersport-yhteistyö
*ym.
***
Tässä mietittävää ja pureksittavaa ja kysymys:
Tarvitaanko esim. maksullista mainontaa nykytoiminnan lisäksi?
***
Miettimisterveisin
Eero S.
pj 2013-2014                                                             



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti